Op deze pagina gaan we het dan ook niet hebben over een goede basis. Ja natuurlijk is het noodzakelijk om een goed functionerende website te hebben. Maar het is te standaard om in dit verhaal de aandacht aan te besteden.
Ook interessant

Hoe wordt mijn website vindbaar?
Je weet al dat je website beter vindbaar wordt door zoekmachine optimalisatie (SEO). En net als jou weten veel andere mensen dit ook. En om

seo titel schrijven ✏️
We houden het simpel met een titel Een titel bestaat uit 3 delen. Net als dat een normaal korte zin heeft die we in het
Zoveel mogelijk advanced werken
Geavanceerde zoekmachine optimalisatie, hiermee ga je een wereld betreden die stukken ingewikkelder is. Je hoeft je niet te schamen als dit boven je pet gaat. Sterker nog, de meeste SEO bureau’s laten het hier ook afweten en blijven dan ook achter in deze technieken.
Wat is geavanceerde SEO?
Je maakt het verschil met WEB 3.0
Machine learning – Artificial Intelligence (AI), je hebt er vast wel eens iets over vernomen. De zoekmachine waar jij vindbaar in wilt zijn die wordt hier steeds beter in. Maar het kan niet zonder hulp, en daar begint onze reis met eindbestemming – plek 1.
Informatie is met elkaar verbonden, het is dan zaak voor website eigenaren om die verbintenis met elkaar te maken. Door het verwijzen naar betrouwbare en/of geverifieerde bronnen ga je de machine (Google) leren wat het onderwerp is waar je over schrijft, samen met ‘neven onderwerpen’ ofwel, dingen die bij jouw informatie horen.
Google doet dit zelf al een geruime tijd met de Knowledge Graph. Vul maar eens de zoekterm ‘Michael Jackson‘ in de zoekbalk. Op de resultatenpagina vind je aan de rechter kant een blokje met daarin gegevens over deze bekende zanger. Waar hij is geboren, wie zijn ouders zijn, de namen van zijn kinderen, en niet te vergeten enkele van zijn grootste hits. Die je zelfs direct kan beluisteren op bijvoorbeeld Spotify en YouTube.
Dit is het hele WEB 3.0 principe. Het onderwerp Michael Jackson wordt verbonden met informatie die van belang is. Zo verkrijg je in een notendop een goed inzicht en kan je met 1 muisklik meer informatie ophalen van dat waar jouw interesse ligt.
Knowledge Graph
Je verkrijgt de Knowledge Graph (KG:) zodra je de Google Mijn Bedrijf (GMB) hebt aangemaakt. Een GMB adres ziet er als volgt uit:
https://seo-garantie.business.site/
Dankzij je aangemaakte Google Mijn Bedrijf heb je dus nu een Knowledge Graph gekregen. Deze heeft een adres dat begint met kg:/ het is nu voor jouw website belangrijk om hier naar toe te verwijzen. Het is immers een geverifieerde betrouwbare bron uit de eigen database van Google. En hiermee wordt een begin van het WEB 3.0 principe gemaakt.
Nu kun je niet een normale link plaatsen in je website naar dit adres toe. Oh nee, het is stukken geavanceerder dan dat. Je maakt een verwijzing in je Json-LD van schema. Want ja, dit script is speciaal voor de machine bedoeld en hiermee leer je de machine over jouw bedrijf en/of website.
Om achter je eigen Knowledge Graph adres te komen, dat is een probleem. Google is niet zo scheutig om deze zwaar interessante informatie voor SEO te delen. Eigenlijk heeft de zoekmachine heel goed haar best gedaan om het zo onherkenbaar mogelijk te verstoppen. Want tja, wat als iedereen dit gaat gebruiken?
Wil je jouw Knowledge Graph adres weten? Neem contact met ons op!
Wiki(data)
schema.org
Dit is met recht de ruggengraat van je zoekmachine optimalisatie. Met in het bijzonder de scripting Json-LD. En hier ligt het grootste probleem voor de ‘doe het zelf’ SEO personen. Het invullen van schema is niet moeilijk, als je even de tijd neemt snap je wel hoe je dit moet invullen.
Echter is het resultaat dan dat de invulling zo standaard is, dat iedereen dit kan en heeft waardoor je weer wegvalt in de MainStream.
Geavanceerde schema met WEB 3.0 verwijzingen is 1 van onze diensten die we iedereen kunnen aanraden.
Google Maps
High End Linkbuilding
Nog zoiets, linkbuilding. Iedereen kan een link plaatsen naar zijn eigen website. En dat is dan ook meteen waar het fout gaat. Bijna altijd wordt er gedacht dat je zoveel mogelijk backlinks naar jouw website wilt hebben want dat is het beste. Nou niet dus!
Je wilt zoveel mogelijk backlinks die vanaf overeenkomende pagina’s (in content) naar je buffersite verwijzen. Dit is DE PLEK waar de ‘linkjuice‘ bij elkaar komt en dan in 1 link naar jouw website (moneysite) ‘stroomt‘.
Dus jouw buffersite kan wel honderden, zelfs duizenden backlinks hebben. Terwijl de moneysite slechts 1 link heeft verkregen. Dit is het opbouwen, het opstapelen van links – linkbuilden.
Dus ja, door het plaatsen van backlinks naar je buffersite ben je aan het linkbuilden. Ga je direct naar je eigen website links plaatsen dan doe je precies dat, links plaatsen, iets dat geen linkbuilding is.

Hoe wordt mijn website vindbaar?
Je weet al dat je website beter vindbaar wordt door zoekmachine optimalisatie (SEO). En net als jou weten veel andere mensen dit ook. En om

het bedrog van yoast
Wie een WordPress website heeft, die heeft vast ook de (gratis) plugin van Yoast. Het lijkt allemaal zo mooi en het toverwoord GRATIS doet de

professionele afbeeldingen maken
Gemakkelijk je eigen afbeeldingen maken? Geen kennis nodig in fotobewerking en toch professioneel overkomen in letterlijk twee minuten. Online professionele afbeeldingen maken Je hebt een

seo white hat de oorzaak van faillissement 😲
Is white hat SEO echt zo vriendelijk? In de wereld van SEO zijn er 3 smaken, white, gray en black hat. Wat dit zegt is

Wat is Seo Precies
Uitleg over wat is SEO nu eigenlijk SEO is een afkorting dat staat voor Search Engine Optimization, in het Nederlands noemen we het Zoekmachine Optimalisatie.

gratis seo
Zelf zorgen voor je zoekmachine optimalisatie, is dat dé manier voor gratis SEO ? Gratis SEO hulp op FaceBook Het bestaat echt, experts (niet alleen

De beste boven de vouw seo
Zonder scrollen de geladen pagina bekijken Het eerste gedeelte dat mensen zien zodra je pagina is geladen, dus zonder dat ze hoeven te scrollen, heet

De verandering van Google
Sinds dat wij werken met Google, weten wij dat er met enige regelmaat updates zijn binnen het algoritme, waardoor de SEO enigszins een aanpassing nodig
Google Mijn Bedrijf
We hadden het er al even over, je krijgt een Knowledge Graph als je Google Mijn Bedrijf aanmaakt. En er zijn nog andere dingen die positief uitpakken door het hebben van een GMB.
Technische SEO
Al wat hier boven wordt beschreven komt pas volledig tot recht als de technische SEO in orde is. Maar wat is dit nu eigenlijk?
Wel, we begonnen op deze pagina dat de standaard dingen hier geen plaats krijgen. Daarmee wordt bedoeld de pagina seo. Wat minder standaard is dan dat je zal denken is een foutloze website. Hoeveel 301 redirects heb je, zijn er dynamische url’s aanwezig, wordt de pagina op de juiste manier geladen, zit er niet een foutje in het script, en ga zo maar door. Ook de vaak over het hoofd geziene onderdelen als de afbeelding beschrijving en of deze is voorzien van metadata (EXIF). Echt funest wordt het als de laadtijd beneden pijl is, dus moet je je website sneller maken. Of is de mobielvriendelijkheid niet voldoende.
Dit zijn allemaal aspecten die vallen onder technisch SEO. Je moet een doorgewinterde scripter zijn wil de website optimaal functioneren. En ja, Google beoordeelt sterk op dit punt. Want op de eerste plaats is het de gebruikerservaring die goed moet zijn. En niet dat de bezoekers een 404 pagina tegenkomen die zegt “pagina niet gevonden”.
Weet je niet 100% zeker of jouw website foutloos is op deze punten? Kortom laat je website door ons scannen, neem contact op, het is zonde als je geld uitgeeft of zelf aan je optimalisatie werkt en het resultaat is minimaal.