Hoe wordt mijn website vindbaar?

Je weet al dat je website beter vindbaar wordt door zoekmachine optimalisatie (SEO). En net als jou weten veel andere mensen dit ook. En om het nog ‘grappiger’ te maken, al die mensen weten allemaal het zelfde over SEO te vertellen. Wij noemen dit MainStream en blijven hier ver van weg.
 
Het punt is dat als iedereen dezelfde SEO toepast, dan begeef je jezelf nog altijd in de kudde ergens op pagina 5 van de Google resultaten.
 
Wil je eruit springen? Boven al die andere websites in de eerste resultatenpagina komen te staan? Dan zal je uit de MainStream moeten stappen en verder in de materie moeten duiken.
Je weet al dat je website beter vindbaar wordt door zoekmachine optimalisatie (SEO). En net als jou weten veel andere mensen dit ook. En om het nog ‘grappiger’ te maken, al die mensen weten allemaal het zelfde over SEO te vertellen. Wij noemen dit MainStream en blijven hier ver van weg.
 
Het punt is dat als iedereen dezelfde SEO toepast, dan begeef je jezelf nog altijd in de kudde ergens op pagina 5 van de Google resultaten.
 
Wil je eruit springen? Boven al die andere websites in de eerste resultatenpagina komen te staan? Dan zal je uit de MainStream moeten stappen en verder in de materie moeten duiken.

Op deze pagina gaan we het dan ook niet hebben over een goede basis. Ja natuurlijk is het noodzakelijk om een goed functionerende website te hebben. Maar het is te standaard om in dit verhaal de aandacht aan te besteden.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Ook interessant

seo goedkoop

SEO uitbesteden of zelf doen zolang het maar goedkoop is? Er is veel wat je zelf kan doen om de vindbaarheid van je website te

Lees dit »

wat is seo ❓

Uitleg over wat SEO nu eigenlijk is SEO is een afkorting dat staat voor Search Engine Optimization, in het Nederlands noemen we het Zoekmachine Optimalisatie.

Lees dit »

Zoveel mogelijk advanced werken

Geavanceerde zoekmachine optimalisatie, hiermee ga je een wereld betreden die stukken ingewikkelder is. Je hoeft je niet te schamen als dit boven je pet gaat. Sterker nog, de meeste SEO bureau’s laten het hier ook afweten en blijven dan ook achter in deze technieken.

Wat is geavanceerde SEO?

Dit is iets dat je niet online zal vinden, in ieder geval niet gratis. De hogere kennis wordt verkregen door middel van cursussen. Peperdure hoogwaardige leerstof waar veel tijd in gaat zitten om het te volgen en nog meer tijd om het uit te voeren.

Je maakt het verschil met WEB 3.0

Machine learning – Artificial Intelligence (AI), je hebt er vast wel eens iets over vernomen. De zoekmachine waar jij vindbaar in wilt zijn die wordt hier steeds beter in. Maar het kan niet zonder hulp, en daar begint onze reis met eindbestemming – plek 1.

Informatie is met elkaar verbonden, het is dan zaak voor website eigenaren om die verbintenis met elkaar te maken. Door het verwijzen naar betrouwbare en/of geverifieerde bronnen ga je de machine (Google) leren wat het onderwerp is waar je over schrijft, samen met ‘neven onderwerpen’ ofwel, dingen die bij jouw informatie horen.

Google doet dit zelf al een geruime tijd met de Knowledge Graph. Vul maar eens de zoekterm ‘Michael Jackson‘ in de zoekbalk. Op de resultatenpagina vind je aan de rechter kant een blokje met daarin gegevens over deze bekende zanger. Waar hij is geboren, wie zijn ouders zijn, de namen van zijn kinderen, en niet te vergeten enkele van zijn grootste hits. Die je zelfs direct kan beluisteren op bijvoorbeeld Spotify en YouTube.

Dit is het hele WEB 3.0 principe. Het onderwerp Michael Jackson wordt verbonden met informatie die van belang is. Zo verkrijg je in een notendop een goed inzicht en kan je met 1 muisklik meer informatie ophalen van dat waar jouw interesse ligt.

Knowledge Graph

Je verkrijgt de Knowledge Graph (KG:) zodra je de Google Mijn Bedrijf (GMB) hebt aangemaakt. Een GMB adres ziet er als volgt uit:
https://seo-garantie.business.site/

Dankzij je aangemaakte Google Mijn Bedrijf heb je dus nu een Knowledge Graph gekregen. Deze heeft een adres dat begint met kg:/ het is nu voor jouw website belangrijk om hier naar toe te verwijzen. Het is immers een geverifieerde betrouwbare bron uit de eigen database van Google. En hiermee wordt een begin van het WEB 3.0 principe gemaakt.

Nu kun je niet een normale link plaatsen in je website naar dit adres toe. Oh nee, het is stukken geavanceerder dan dat. Je maakt een verwijzing in je Json-LD van schema. Want ja, dit script is speciaal voor de machine bedoeld en hiermee leer je de machine over jouw bedrijf en/of website.

Om achter je eigen Knowledge Graph adres te komen, dat is een probleem. Google is niet zo scheutig om deze zwaar interessante informatie voor SEO te delen. Eigenlijk heeft de zoekmachine heel goed haar best gedaan om het zo onherkenbaar mogelijk te verstoppen. Want tja, wat als iedereen dit gaat gebruiken?

Wil je jouw Knowledge Graph adres weten? Neem contact met ons op!

Wiki(data)

Hoe meer verwijzingen je kan maken naar betrouwbare bronnen zoals WikiPedia en WikiData hoe beter het is. Google maakt veel gebruik van deze databases daarom is het meer dan aanraadbaar om zelf hier ook iets mee te doen.
 
Voorheen plaatste we doodleuk een link naar wikipedia.org omdat dit de zoekmachine zou helpen jouw niche te begrijpen en daardoor hoger in de resultaten te laten ranken. Aangezien het niet verkeerd is kunnen we dit blijven doen, maar dit is hoofdzakelijk dan voor je bezoeker. Wil je profijten hebben om hoog in Google te komen? Plaats deze verwijzingen in je Json-LD van schema.
 

schema.org

Dit is met recht de ruggengraat van je zoekmachine optimalisatie. Met in het bijzonder de scripting Json-LD. En hier ligt het grootste probleem voor de ‘doe het zelf’ SEO personen. Het invullen van schema is niet moeilijk, als je even de tijd neemt snap je wel hoe je dit moet invullen.

Echter is het resultaat dan dat de invulling zo standaard is, dat iedereen dit kan en heeft waardoor je weer wegvalt in de MainStream.

Geavanceerde schema met WEB 3.0 verwijzingen is 1 van onze diensten die we iedereen kunnen aanraden.

Google Maps

Een veel te vaak ondergeschoven kindje dat niet belangrijk voor zoekmachine optimalisatie wordt bevonden is toch wel Google Maps. En hoe onterecht is dat!
 
Dit onderdeel van Google is misschien wel het grootste, duurste en meest belangrijke tool naast de zoekfunctie. Het is niet alleen prachtig voor de gebruiker, het is ook zeer effectief voor je SEO. Je moet alleen weten hoe je hiermee kan optimaliseren.
 
Wist je bijvoorbeeld dat je Json-LD schema in je G-Maps kwijt kan? Dus vanaf een betrouwbare bevestigde bron  (Google zelf) worden er dan verwijzingen naar jouw website gemaakt. Dat is een partijtje positieve impuls waar je nooit genoeg van kan hebben.
 
Hoe vaker de Google Maps van jouw bedrijf wordt opgeroepen hoe beter dit is. Want zeg nu zelf, een bedrijf dat interessant is voor veel mensen is potentieel ook van interesse voor jou. Als je dit weet dan sluit je deze code in je website, bijvoorbeeld in je footer. En als je echt grote sprongen wilt maken? Gebruik het in je linkbuilding!
 

High End Linkbuilding

Nog zoiets, linkbuilding. Iedereen kan een link plaatsen naar zijn eigen website. En dat is dan ook meteen waar het fout gaat. Bijna altijd wordt er gedacht dat je zoveel mogelijk backlinks naar jouw website wilt hebben want dat is het beste. Nou niet dus!

Je wilt zoveel mogelijk backlinks die vanaf overeenkomende pagina’s (in content) naar je buffersite verwijzen. Dit is DE PLEK waar de ‘linkjuice‘ bij elkaar komt en dan in 1 link naar jouw website (moneysite)stroomt‘.

Dus jouw buffersite kan wel honderden, zelfs duizenden backlinks hebben. Terwijl de moneysite slechts 1 link heeft verkregen. Dit is het opbouwen, het opstapelen van links – linkbuilden.

Dus ja, door het plaatsen van backlinks naar je buffersite ben je aan het linkbuilden. Ga je direct naar je eigen website links plaatsen dan doe je precies dat, links plaatsen, iets dat geen linkbuilding is.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

wat is seo ❓

Uitleg over wat SEO nu eigenlijk is SEO is een afkorting dat staat voor Search Engine Optimization, in het Nederlands noemen we het Zoekmachine Optimalisatie.

Lees dit »

Google Mijn Bedrijf

We hadden het er al even over, je krijgt een Knowledge Graph als je Google Mijn Bedrijf aanmaakt. En er zijn nog andere dingen die positief uitpakken door het hebben van een GMB.

 Met een beetje moeite wordt je bedrijf vernoemd in de ‘local 3 pack‘. Dit is dat blokje in de resultatenpagina met drie suggesties die in jouw regio vallen. Dat is knap handig als je een regionaal bedrijf hebt, of ook regionaal actief bent. Dit laatste is vanzelfsprekend dus het is verstandig om ook in de local 3 pack energie te steken. Immers veel mensen kopen liever uit hun eigen regio, dat is even zonde als je dan niet wordt vernoemd.
 
Aangezien er ook een link op staat die naar jouw site verwijst, kan je ook links gaan plaatsen die naar je Google Mijn Bedrijf toe verwijzen. Meer ‘krachten’ die naar jouw site worden verstuurd is alleen maar mooi meegenomen voor de zoekmachine optimalisatie met ranking.
 

Technische SEO

Al wat hier boven wordt beschreven komt pas volledig tot recht als de technische SEO in orde is. Maar wat is dit nu eigenlijk?

Wel, we begonnen op deze pagina dat de standaard dingen hier geen plaats krijgen. Daarmee wordt bedoeld de pagina seo. Wat minder standaard is dan dat je zal denken is een foutloze website. Hoeveel 301 redirects heb je, zijn er dynamische url’s aanwezig, wordt de pagina op de juiste manier geladen, zit er niet een foutje in het script, en ga zo maar door. Ook de vaak over het hoofd geziene onderdelen als de afbeelding beschrijving en of deze is voorzien van metadata (EXIF). Echt funest wordt het als de laadtijd beneden pijl is, dus moet je je website sneller maken. Of is de mobielvriendelijkheid niet voldoende.

Dit zijn allemaal aspecten die vallen onder technisch SEO. Je moet een doorgewinterde scripter zijn wil de website optimaal functioneren. En ja, Google beoordeelt sterk op dit punt. Want op de eerste plaats is het de gebruikerservaring die goed moet zijn. En niet dat de bezoekers een 404 pagina tegenkomen die zegt “pagina niet gevonden”.

Weet je niet 100% zeker of jouw website foutloos is op deze punten?  Kortom laat je website door ons scannen, neem contact op, het is zonde als je geld uitgeeft of zelf aan je optimalisatie werkt en het resultaat is minimaal.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *