De verandering van Google

linkbuilding en technisch seo met seo garantie

Sinds dat wij werken met Google, weten wij dat er met enige regelmaat updates zijn binnen het algoritme, waardoor de SEO enigszins een aanpassing nodig heeft.

In het jaar 2019 gaat er veel veranderen. Wij kunnen niet eens spreken over een update, maar over een complete ommezwaai.

De meest belangrijke punten die aandacht verdienen. Daar hebben wij een dienst van gemaakt zodat jij een voorsprong krijgt op al je concurrenten.

En dat je concurrentie het gaat merken in de ranking is wel zeker. De transformatie laat niks of niemand heel, veel (grote) websites die momenteel nog veelvuldig in de top 10 staan die zullen een bittere pil krijgen om door te slikken. Dit is goed nieuws voor ons, want hier ligt onze kans.

In voorgaande jaren zagen kleinere websites en bedrijven met lede ogen aan, hoe de grote reuzen als bol.com vrijwel alle omzet wegkaapte.

De kleinere webwinkels bleven achter voor de restjes. Hoe is dit toch zo gekomen, zal je jezelf afvragen? Het feit is altijd geweest dat websites die goed in elkaar steken, en de meeste backlinks hebben, het hoogst scoren qua ranking. En hoe gemakkelijk is het voor een bol.com om aan ‘natuurlijk’ verkregen backlinks te komen.
Voor ons is het gewoon niet te doen om met dezelfde snelheid net zo veel backlinks te krijgen. Dus staat een bol.com steevast hoog geplaatst, en dat is niet eerlijk.

Om toch een beter graantje mee te kunnen pikken binnen de markt, gingen mensen links kopen en hier werden dan ook behoorlijke bedragen voor gevraagd.

Professionals die de combinatie van kennis, techniek en inzicht bezitten, konden enorme linkbuilding door PBN (Private Blog Network) aanmaken, om in ieder geval de website goed zichtbaar te maken.

Maar is dit nu de manier dan? Is het zo geworden dat niet de beste website het hoogste rankt, maar de website met de meest kwalitatief hoge backlinks?
JA ! Op die manier wordt er al vele jaren gewerkt. Het is misschien niet helemaal netjes, maar onze website moet WEL goed vindbaar zijn.

Om van deze manipulatie af te komen, draait Google rigoureus het roer om.
Er komt een halt op backlinks en linkbuilding, zoals we die vandaag de dag zo goed kennen. Er zijn enorme aanpassingen nodig binnen het format, zodat linkbuilding nog stevig effect heeft.
Wat die aanpassingen zijn? Dat weten slechts enkele mensen. Het is een geheim die Google niet wilt prijsgeven, maar zoals elk geheim, het lekt. En wij hebben de oplossing.
Laten we verder gaan met de Google verandering.

Het is dus de taak van Google om de meest treffende website het hoogst te ranken. Maar waar wordt er dan naar gekeken? De vernieuwde SEO lijkt in dat opzicht op de voorgaande, Zoekmachine Optimalisatie is nog altijd een samenspel van meerdere onderwerpen.

Wat vrijwel hetzelfde blijft is de pagina SEO. Dit betekent dat we gewoon doorgaan met de H1 t/m H6 tags, de paginatitel e.d.

Wel is er een aanvulling! Net als voorheen was het van belang om schema.org in al je pagina’s te hebben. Dit punt is stukken verder geëvalueerd. In het kort uitgelegd, elke pagina is uniek, dus elke invulling van schema is net zo uniek.

Verschillende pagina’s hebben verschillende “@type” nodig. Daarnaast worden “@id” via een Graph doorverwezen naar een database. Linked Data ook wel WEB 3.0 genoemd. Dit wordt het belangrijkste voor elke website.

Het optimaliseren van foto’s en afbeeldingen
Ik voel mij zo schuldig, maar om mijn eigen website een beetje mooier te maken, gebruikte ik afbeeldingen van andere websites, jij ook?

Die tijd is voorbij! Iedereen moet nu voor zijn eigen afbeeldingen zorgen. Dit betekent foto’s en grafische ontwerpen maken.

En dit is pas het topje van de ijsberg. Google images werkt al geruime tijd met AI (Artificial Intelligence).
Dat wil zeggen dat een (zoek)machine in staat is om foto’s en afbeeldingen te begrijpen, aan de voorkant EN aan de binnenkant.

Ja, er gaat heel wat data verscholen achter een foto. In het bestand staat informatie, tenminste als het om een geoptimaliseerde foto gaat.

Juist die informatie kunnen wij bewerken en de gewenste zoekwoorden in plaatsen. Het resultaat is dat zoekmachines jouw websitepagina beter begrijpen, waardoor deze hoger gaat ranken, en de foto zelf komt terug op een hoge positie van Google afbeeldingen search.

Verwijzen is bevestigen.

Eerder hadden we het al over Linked Data (WEB 3.0) – de resources van Google zijn onmiskenbaar groot, interessant en nu ook nodig voor SEO.

Hoe beter je jouw onderwerp, product of bedrijf kan laten verwijzen naar een bestaande betrouwbare bron, hoe vaker een bevestiging voor de bots, dat leidt naar een hoge ranking.

Uit dit hele verhaal merk je dat Google af wil van manipulatie en nu alleen de best mogelijke informatie per zoekopdracht hoog wilt laten ranken.

Het is mooi nieuws voor de zoekende gebruikers. Voor webmasters, beheerders en SEO aanbieders geeft het hoofdpijn en in vele gevallen het einde van de business, want SEO is veranderd.

Vergis je niet in de ‘nieuwe Google’. Het kan je beste vriend worden als je maar begrijpt en leert hoe het achter de schermen werkt.

Hier kun je een cursus voor volgen, die momenteel alleen nog in het Engels worden aangeboden en een aardige duit kosten. En vergeet niet, wij van seogarantie.nl (Errol Lem – Juri Muileboom – Rogier Kuiper – Gregory de Boer) zijn je graag van dienst.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Ook interessant:

seo goedkoop

SEO uitbesteden of zelf doen zolang het maar goedkoop is? Er is veel wat je zelf kan doen om de vindbaarheid van je website te

Lees dit »

Wat is Seo Precies

Uitleg over wat is SEO nu eigenlijk SEO is een afkorting dat staat voor Search Engine Optimization, in het Nederlands noemen we het Zoekmachine Optimalisatie.

Lees dit »

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top