De beste boven de vouw seo

Zonder scrollen de geladen pagina bekijken

Het eerste gedeelte dat mensen zien zodra je pagina is geladen, dus zonder dat ze hoeven te scrollen, heet ‘boven de vouw‘ (in het Engels ‘above the fold’).

Net als bij een krant komt de belangrijkste informatie bovenaan te staan, op website pagina’s is dit precies hetzelfde. Het bovenste gedeelte van je pagina laat dus de meest belangrijke punten van je onderwerp zien. Dat is logisch toch?

Bezoekers beslissen in luttele seconden of ze interesse hebben, of het is waar ze naar zoeken – of niet. Ook zoekmachines zoals Google vertel je door middel van top posities (boven de vouw) wat het belangrijkste op jouw pagina is.

Als je een dienst aanbiedt, bijvoorbeeld ‘slotenmaker‘, en je wilt dat mensen jou telefoneren als ze zich hebben buitengesloten of de autosleutels zijn verloren, dan wil je dat mensen je direct kunnen bereiken door middel van een telefoonnummer. Dit is dan ook een onmisbaar onderdeel om boven in je pagina te plaatsen. Vertel ook, zonder dat men naar beneden hoeft te scrollen, wanneer je bereikbaar bent en geef voorbeelden van problemen die je kan oplossen.

Bij een productaanbod is de indeling weer iets anders. Nu is het van belang om een (geoptimaliseerde) afbeelding boven de vouw te plaatsen, inclusief de productnaam en prijs. Laat in één oogopslag zien hetgeen je aanbiedt. Maak het overzichtelijk, rustig ogend en zo aantrekkelijk mogelijk.

Onderdelen die boven de vouw horen zijn:
– De H1 tag (grootste lettertype)
– Afbeelding en logo (eventueel een video)
– Bestel, koop, offerte of reserveer button
– Contact

De verandering van Google

Sinds dat wij werken met Google, weten wij dat er met enige regelmaat updates zijn binnen het algoritme, waardoor de SEO enigszins een aanpassing nodig

Lees verder »

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *